ANTARA SEMUA PERTIMBANGAN YANG KITA BUAT DALAM KEHIDUPAN, TIADA YANG SEPENTING PERTIMBANGAN YANG KITA BUAT TERHADAP DIRI KITA SENDIRI

Tuesday, February 3, 2009

apa dah jadi...katak@bonong

Sejak kebelakangan ini seringkali kita mendengar ahli2 politik sibuk berkata tentang lompat parti. Tidak kiralah sama ada dari pihak gov atau pembangkang. Tiap malam ada jak keluar dalam berita..boring juga tengok. Bagus lagi pihak media ni buat liputan kat kampung2 atau kawasan2 yang masih mundur contohnya di kg simpang entilibon. Ada lagi faedahnya..Apa sudah jadi dengan ahli2 politik berkenaan. Mereka ini merupakan YANG BERHORMAT, malahan ada yang bergelaran DATUK dan mungkin sekolah pun tahap langit. Tapi perangai macam baby yang baru lahir..Bila berlaku kes2 seperti ini mesti katak yang dipersalahkan..kenapa samakan org tersebut dengan katak. Pada saya katak lebih baik daripada org yang berkenaan tu. Katak melompat ada hala tuju. Tak adalah maju mundur..mungkin katak lompat cari makankah, melarikan diri dari musuh dan sebagainya. Katak melompat pun tak ada orang atau kawan2nya marah or terasa..
Cuba kita fikirkan bersama..mereka2 jadi YB pun bukan ada p temudugakah atau p ujian kelayakan mcm masuk maktab dan sebagainya. Tidak mcm mau jadi guru ka, polis ka dan sebagainya. Mcm bulan jatuh ke riba ja kan..hahaha tapi yang sedihnya bila menang membelakangkan mandat rakyat yang kasi duit sama diorang..ehh...apa dah jadi ni..ai tak tau la aku..
Mungkin sudah tiba masanya satu undang2 khas dibuat. Apa kata kalau rakyat pula diberikan kebebasan untuk mendakwa YB berkenaan. Ialah kan...rakyat susah2 mau mengundi, kempen sana sini sampai ada yang sanggup mengangkat org2 yang tua n sakit semata-mata ingin memastikan kemenangan si YB ni tapi alih2 berpaling tadah pula...eh!! tak tau la aku..tak cukup ka gaji yang diterima..paling bagus barangkali rakyta boleh mendakwa YB berkenaan atau bubar saja terus DUN yang berkenaan manakala YB tersebut terus saja diblacklist..
Apa pun sebenarnya semua bergantung dengan individu2 tertentu. Macam kawan saya cakap. Kalau orang Dusun..orang Dusun juga tu..jadi kalau pelompat...pelompat ga tu..hahaha jadi fikir2kanlah. Jan lompat parti kalau kamurang yang jadi YB. Kesian tu pengundi kamurang...hahahaha

No comments:

Post a Comment